
Dana Barcan
Editor
marți, 12 decembrie 2023
cadourile de craciun au detronat goana dupa alimente
Ultimele zile ale sezonului de cumpărături pentru sărbătorile de iarnă se apropie. Ca să aflăm cum vor cheltui românii, în perioada Crăciunului și care sunt prioritățile lor s-a realizat un sondaj de către rețeaua globală de plăți și destinație de cumpărături bazată pe inteligență artificială, Klarna.



FOTO: DailyBusiness
Românilor li s-a cerut să precizeze căror cheltuieli de sărbători vor să aloce cea mai mare parte a bugetului în această iarnă. 49% dintre aceștia s-au declarat că vor folosi cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri. Cei din a doua categorie, 30% dintre respondenți, sunt de părere că alimentele vor fi cea mai mare cheltuială în această perioadă.
La polul opus, românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale. 68% dintre români sunt îngrijorați de propria situație financiară, în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are impact asupra planificării cumpărăturilor din această iarnă, deci își propun să reducă cheltuielile.
62% dintre români caută produse accesibile bugetului, 59% nu vor mai da banii pe produse neesențiale, iar 56% își vor planifica meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară. Alte măsuri pe care românii le vor lua pentru a gestiona mai bine bugetul: produse cumpărate,mai puține față de perioada anterioară (44%), produse achiziționate la reduceri (32%), și evitarea decorațiunilor de Crăciun, datorită costurilor și consumului ridicat de energie (31%).
Chiar dacă au îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% apreciază sezonul sărbătorilor și tot 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă. În timpul acestui sezon, 71% dintre români declară că au un sentiment de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% se simt pregătiți de sezonul care urmează.
Specialiștii platformei de cumpărături Klarna, bazată pe inteligenă artificală sunt entuziasmați: „Cu doar două săptămâni înainte de ziua cea mare, am dorit să ne uităm la cum schimbările economice recente afectează obiceiurile de cumpărare ale oamenilor.
Și cred că este interesant să vedem că, deși toată lumea este de acord că trebuie să fim atenți la buget, entuziasmul pentru sărbători este real. Ne ținem de angajamentul nostru de a susține partenerii și clienții noștri și de a le oferi opțiunile de care au nevoie pentru a avea cea mai bună experiență de cumpărare”.
Dacă ne uităm la opțiunile reale de plată, există câteva priorități ale românilor, cum ar fi opțiunile de plată fără dobândă (32%) și flexibile, care le permit să plătească în mai multe rate (29%). Râmân în preferința românilor nevoia de plăți rapide (39%), ușoare și convenabile (46%), și plăți sigure și de încredere (48%).
Românilor li s-a cerut să precizeze căror cheltuieli de sărbători vor să aloce cea mai mare parte a bugetului în această iarnă. 49% dintre aceștia s-au declarat că vor folosi cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri. Cei din a doua categorie, 30% dintre respondenți, sunt de părere că alimentele vor fi cea mai mare cheltuială în această perioadă.
La polul opus, românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale. 68% dintre români sunt îngrijorați de propria situație financiară, în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are impact asupra planificării cumpărăturilor din această iarnă, deci își propun să reducă cheltuielile.
62% dintre români caută produse accesibile bugetului, 59% nu vor mai da banii pe produse neesențiale, iar 56% își vor planifica meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară. Alte măsuri pe care românii le vor lua pentru a gestiona mai bine bugetul: produse cumpărate,mai puține față de perioada anterioară (44%), produse achiziționate la reduceri (32%), și evitarea decorațiunilor de Crăciun, datorită costurilor și consumului ridicat de energie (31%).
Chiar dacă au îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% apreciază sezonul sărbătorilor și tot 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă. În timpul acestui sezon, 71% dintre români declară că au un sentiment de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% se simt pregătiți de sezonul care urmează.
Specialiștii platformei de cumpărături Klarna, bazată pe inteligenă artificală sunt entuziasmați: „Cu doar două săptămâni înainte de ziua cea mare, am dorit să ne uităm la cum schimbările economice recente afectează obiceiurile de cumpărare ale oamenilor.
Și cred că este interesant să vedem că, deși toată lumea este de acord că trebuie să fim atenți la buget, entuziasmul pentru sărbători este real. Ne ținem de angajamentul nostru de a susține partenerii și clienții noștri și de a le oferi opțiunile de care au nevoie pentru a avea cea mai bună experiență de cumpărare”.
Dacă ne uităm la opțiunile reale de plată, există câteva priorități ale românilor, cum ar fi opțiunile de plată fără dobândă (32%) și flexibile, care le permit să plătească în mai multe rate (29%). Râmân în preferința românilor nevoia de plăți rapide (39%), ușoare și convenabile (46%), și plăți sigure și de încredere (48%).
Românilor li s-a cerut să precizeze căror cheltuieli de sărbători vor să aloce cea mai mare parte a bugetului în această iarnă. 49% dintre aceștia s-au declarat că vor folosi cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri. Cei din a doua categorie, 30% dintre respondenți, sunt de părere că alimentele vor fi cea mai mare cheltuială în această perioadă.
La polul opus, românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale. 68% dintre români sunt îngrijorați de propria situație financiară, în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are impact asupra planificării cumpărăturilor din această iarnă, deci își propun să reducă cheltuielile.
62% dintre români caută produse accesibile bugetului, 59% nu vor mai da banii pe produse neesențiale, iar 56% își vor planifica meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară. Alte măsuri pe care românii le vor lua pentru a gestiona mai bine bugetul: produse cumpărate,mai puține față de perioada anterioară (44%), produse achiziționate la reduceri (32%), și evitarea decorațiunilor de Crăciun, datorită costurilor și consumului ridicat de energie (31%).
Chiar dacă au îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% apreciază sezonul sărbătorilor și tot 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă. În timpul acestui sezon, 71% dintre români declară că au un sentiment de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% se simt pregătiți de sezonul care urmează.
Specialiștii platformei de cumpărături Klarna, bazată pe inteligenă artificală sunt entuziasmați: „Cu doar două săptămâni înainte de ziua cea mare, am dorit să ne uităm la cum schimbările economice recente afectează obiceiurile de cumpărare ale oamenilor.
Și cred că este interesant să vedem că, deși toată lumea este de acord că trebuie să fim atenți la buget, entuziasmul pentru sărbători este real. Ne ținem de angajamentul nostru de a susține partenerii și clienții noștri și de a le oferi opțiunile de care au nevoie pentru a avea cea mai bună experiență de cumpărare”.
Dacă ne uităm la opțiunile reale de plată, există câteva priorități ale românilor, cum ar fi opțiunile de plată fără dobândă (32%) și flexibile, care le permit să plătească în mai multe rate (29%). Râmân în preferința românilor nevoia de plăți rapide (39%), ușoare și convenabile (46%), și plăți sigure și de încredere (48%).
Share this post
cadouri
alimente
Crăciun
cumpărături