
Dana Barcan
Editor
luni, 27 ianuarie 2025
concedieri in masa, in doua mari industrii
Industria auto a ajuns dependentă de companiile germane, iar economia europeană s-a împotmolit și mai mult, anul trecut. Germania, considerată cea mai puternică țară din Europa a înregistrat al doilea an consecutiv de scădere în producție, problemele afectând și România, unde piața este strâns legată de situația de afară. Conform estimărilor specialiștilor, salariile urmează să stagneze în acest an, iar concedierile colective vor continua în două mari sectoare.



FOTO: Playtech
Pesimismul a cuprins industria componentelor auto, sectorul acesta fiind strâns legat de industria prelucrătoare germană, principala destinație pentru exporturile de acest tip din România.„Industria de componente auto este afectată, acolo suntem mari furnizori pentru piaţa auto din Germania şi acolo vedem că Volkswagen are probleme. Nu mai există oferte, există chiar restructurări pe anumite companii din Ardeal şi din Banat”, a declarat Bogdan Badea, directorul unei companii de recrutare.
Industria componentelor auto are foasrte mulți lucrători angajați, dar calitatea locurilor de muncă și nivelul salariilor, în multe cazuri, nu sunt mari. Pentru că este o piață dominată de companii multinaționale, eșecurile la nivel de producție sau dorința de a muta activitatea într-o țară chiar mai ieftină decât România sunt greu de oprit de stat, a subliniat un expert. Problemele continuă și în sectorul IT, inteligența artificială reducând oferta de locuri de muncă.
În ultimii ani, piața este într-o continuă subțierei, iar tendința va continua și în 2025: „Per ansamblu, în IT, zona de juniori e din ce în ce mai subţire din punct de vedere al ofertei, practic aici vedem impactul direct al inteligenţei artificiale, al optimizării forţei de muncă şi a ce se întâmplă în State, unde există o reducere a numărului total de angajaţi pe industria respectivă. Juniorii sunt cei mai afectaţi, iar în această zonă vedem o scădere în toate industriile unde exista un volum mare”, a declarat Bogdan Badea, director companie de recrutare.
Pesimismul a cuprins industria componentelor auto, sectorul acesta fiind strâns legat de industria prelucrătoare germană, principala destinație pentru exporturile de acest tip din România.„Industria de componente auto este afectată, acolo suntem mari furnizori pentru piaţa auto din Germania şi acolo vedem că Volkswagen are probleme. Nu mai există oferte, există chiar restructurări pe anumite companii din Ardeal şi din Banat”, a declarat Bogdan Badea, directorul unei companii de recrutare.
Industria componentelor auto are foasrte mulți lucrători angajați, dar calitatea locurilor de muncă și nivelul salariilor, în multe cazuri, nu sunt mari. Pentru că este o piață dominată de companii multinaționale, eșecurile la nivel de producție sau dorința de a muta activitatea într-o țară chiar mai ieftină decât România sunt greu de oprit de stat, a subliniat un expert. Problemele continuă și în sectorul IT, inteligența artificială reducând oferta de locuri de muncă.
În ultimii ani, piața este într-o continuă subțierei, iar tendința va continua și în 2025: „Per ansamblu, în IT, zona de juniori e din ce în ce mai subţire din punct de vedere al ofertei, practic aici vedem impactul direct al inteligenţei artificiale, al optimizării forţei de muncă şi a ce se întâmplă în State, unde există o reducere a numărului total de angajaţi pe industria respectivă. Juniorii sunt cei mai afectaţi, iar în această zonă vedem o scădere în toate industriile unde exista un volum mare”, a declarat Bogdan Badea, director companie de recrutare.
Pesimismul a cuprins industria componentelor auto, sectorul acesta fiind strâns legat de industria prelucrătoare germană, principala destinație pentru exporturile de acest tip din România.„Industria de componente auto este afectată, acolo suntem mari furnizori pentru piaţa auto din Germania şi acolo vedem că Volkswagen are probleme. Nu mai există oferte, există chiar restructurări pe anumite companii din Ardeal şi din Banat”, a declarat Bogdan Badea, directorul unei companii de recrutare.
Industria componentelor auto are foasrte mulți lucrători angajați, dar calitatea locurilor de muncă și nivelul salariilor, în multe cazuri, nu sunt mari. Pentru că este o piață dominată de companii multinaționale, eșecurile la nivel de producție sau dorința de a muta activitatea într-o țară chiar mai ieftină decât România sunt greu de oprit de stat, a subliniat un expert. Problemele continuă și în sectorul IT, inteligența artificială reducând oferta de locuri de muncă.
În ultimii ani, piața este într-o continuă subțierei, iar tendința va continua și în 2025: „Per ansamblu, în IT, zona de juniori e din ce în ce mai subţire din punct de vedere al ofertei, practic aici vedem impactul direct al inteligenţei artificiale, al optimizării forţei de muncă şi a ce se întâmplă în State, unde există o reducere a numărului total de angajaţi pe industria respectivă. Juniorii sunt cei mai afectaţi, iar în această zonă vedem o scădere în toate industriile unde exista un volum mare”, a declarat Bogdan Badea, director companie de recrutare.
Share this post
concedieri
piața auto
sectorul IT
industria componentelor