Dana Barcan
Editor
luni, 11 noiembrie 2024
cumparaturi pe datorie, de black friday
Peste jumătate dintre români fac cumpărături de Black Friday mai mult online, dar și din magazinele fizice, care au redus și ele prețurile. O treime dintre români vor să cheltuie începând de la suma de 1000 de lei. Deși nu au bani puși deoparte, 43 % dintre români se bazează pe salariul din luna octombrie sau vor cumpăra cu bani împrumutați. Pentru Black Friday, cel mai important eveniment de retail al anului, aproape 53% dintre români s-au pregătit să vâneze cele mai mari reduceri.
FOTO: Business24.ro
Costurile de trai care au crescut mai rapid decât salariile, plus efectele inflației au afectat deja puterea de cumpărare din acest an, ceea ce se reflect și în bugetul de cumpărături. De Black Friday, românii au în plan să se împrumute ca să poată pune mâna pe reduceri. Chiar dacă cei mai mulți au în plan să cheltuie cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică față de 2023, pentru 72% dintre consumatori, conform unui sondaj realizat lde tbi bank la nivel național, în octombrie, pe 1.171 respondenți.
1000 de lei este suma minimă pe care vor să cheltuie peste 43% dintre români. Aceștia nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii în curs sau vor să se împrumute. Românii sunt în continuare foarte interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului. De Black Friday, cei mai mulți se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau pentru casă, iar unii se gândesc să cumpere, în această perioadă, inclusiv cadourile pentru Crăciun.
În tot acest timp, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent aproximativ va folosi o aplicație de cumpărături. Peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% urmăresc produsele dorite chiar înainte cu o lună de reduceri. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, doar 10,2% așteptându-se la reduceri mai mari.
Aproximativ 42% dintre români caută cel mai bun preț pentru produsele de care au nevoie, 37,7% vor cumpăra ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor pune în coș doar dacă reducerea este una substanțială. 58,5% dintre români vor alege să cumpere ceva doar dacă produsele afișează o reducere de cel puțin 30%.
Costurile de trai care au crescut mai rapid decât salariile, plus efectele inflației au afectat deja puterea de cumpărare din acest an, ceea ce se reflect și în bugetul de cumpărături. De Black Friday, românii au în plan să se împrumute ca să poată pune mâna pe reduceri. Chiar dacă cei mai mulți au în plan să cheltuie cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică față de 2023, pentru 72% dintre consumatori, conform unui sondaj realizat lde tbi bank la nivel național, în octombrie, pe 1.171 respondenți.
1000 de lei este suma minimă pe care vor să cheltuie peste 43% dintre români. Aceștia nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii în curs sau vor să se împrumute. Românii sunt în continuare foarte interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului. De Black Friday, cei mai mulți se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau pentru casă, iar unii se gândesc să cumpere, în această perioadă, inclusiv cadourile pentru Crăciun.
În tot acest timp, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent aproximativ va folosi o aplicație de cumpărături. Peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% urmăresc produsele dorite chiar înainte cu o lună de reduceri. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, doar 10,2% așteptându-se la reduceri mai mari.
Aproximativ 42% dintre români caută cel mai bun preț pentru produsele de care au nevoie, 37,7% vor cumpăra ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor pune în coș doar dacă reducerea este una substanțială. 58,5% dintre români vor alege să cumpere ceva doar dacă produsele afișează o reducere de cel puțin 30%.
Costurile de trai care au crescut mai rapid decât salariile, plus efectele inflației au afectat deja puterea de cumpărare din acest an, ceea ce se reflect și în bugetul de cumpărături. De Black Friday, românii au în plan să se împrumute ca să poată pune mâna pe reduceri. Chiar dacă cei mai mulți au în plan să cheltuie cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică față de 2023, pentru 72% dintre consumatori, conform unui sondaj realizat lde tbi bank la nivel național, în octombrie, pe 1.171 respondenți.
1000 de lei este suma minimă pe care vor să cheltuie peste 43% dintre români. Aceștia nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii în curs sau vor să se împrumute. Românii sunt în continuare foarte interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului. De Black Friday, cei mai mulți se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau pentru casă, iar unii se gândesc să cumpere, în această perioadă, inclusiv cadourile pentru Crăciun.
În tot acest timp, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent aproximativ va folosi o aplicație de cumpărături. Peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% urmăresc produsele dorite chiar înainte cu o lună de reduceri. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, doar 10,2% așteptându-se la reduceri mai mari.
Aproximativ 42% dintre români caută cel mai bun preț pentru produsele de care au nevoie, 37,7% vor cumpăra ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor pune în coș doar dacă reducerea este una substanțială. 58,5% dintre români vor alege să cumpere ceva doar dacă produsele afișează o reducere de cel puțin 30%.
Share this post
Black Friday
reduceri
prețuri
produse