Dana Barcan
Editor
vineri, 29 decembrie 2023
managerii pun in balanta angajarile si preturile viitoare
Aproximativ 8000 de manageri din toate sectoarele economiei au fost întrebați ce așteptări au pentru următoarele luni, în 2024. Prețurile din piețe sunt urmărite cu mare atenție de statisticieni, care au ajuns deja la concluzii importante.
FOTO: Donau
Situația din mediul de afaceri s-a conturat deja pentru următorul an: în construcții numărul angajaților va scădea, pe cănd în industrie se va păstra același număr de angajați. În comerț se vor face angajări, iar în sectorul serviciilor se va lucra cu aceleași efective. Din păcate, prețurile vor crește în toate domeniile.
La produsele industriale și în construcții creșterea va fi moderată, dar în comerțul cu amănuntul se vor accentua scumpirile. Scade starea de spirit a antreprenorilor, care anticipează presiuni în ceea ce privește creșterile salariale, precum și o diminuare a profitului. Mediul de afaceri prevede un viitor nesigur și va lua decizii în consecință: se va renunța la a mai face multe angajări și se va replia cu producția.
Tendința va fi conservarea marjelor de profit. Mediul de afaceri privește nu doar la businessul propriu, ci la ceea tot ceea ce se întâmplă în economie, în ansamblul ei. Este atent la mediul politic, demografic, social sau în domeniul tehnologiilor noi. E nevoie ca managerii să înțeleagă cum se schimbă mediul în care ei își fac profiturile și ce impact au deciziile Guvernului asupra afacerii lor.
Atitudinile, valorile și stilul nostru de viață vor influența ce, cum, unde și când cumpărăm un produs. Factorii sociali sunt totuși dificil de prezis, definit și măsurat, pentru că sunt lucruri foarte subiective, care se schimbă pe măsură ce oamenii trec prin diferite etape ale vieții.
Managerii controlează doar mediul intern al afacerilor, decid zilnic consumabilele pe care le cumpără și aleg ce oameni angajează sau concediază. Aceștia stabilesc ce produse să fabrice și mai ales cui, cum și unde să le vândă. Deci dacă managerii vor percepe viitorul ca fiind nesigur pentru business, aceștia vor lua decizii în consecință: vor renunța la a face multe angajări, se vor replia cu producția, iar a tendința va fi să-și conserve marjele de profit.
Prognoza economică a Comisiei Europene a revizuit previziunile de creștere pentru UE și pentru zona euro. Impulsul este încetinit pe fondul ratelor ridicate ale inflației. Chiar și în această situație, prognoza sugerează o scădere a inflației în următoarele luni, pe fondul scăderii prețurilor la energie și unei piețe a muncii robuste.
Economia europeană va mai crește cu doar 0,8%, față de 1%. conform Comisiei Europene. În România, economiștii locali preconizează o creștere de 1,8-2% pentru acest an. Prognoza europeană situează inflația la 5,6% pentru acest an și 2,9% în 2024. În ceea ce privește România, inflația va coborî la finalul anului la 7,5% (conform eestimarii BNR), iar după acest moment pachetul de măsuri fiscale o va re-inflama în primele luni din 2024 la circa 8-8,2%.
Situația din mediul de afaceri s-a conturat deja pentru următorul an: în construcții numărul angajaților va scădea, pe cănd în industrie se va păstra același număr de angajați. În comerț se vor face angajări, iar în sectorul serviciilor se va lucra cu aceleași efective. Din păcate, prețurile vor crește în toate domeniile.
La produsele industriale și în construcții creșterea va fi moderată, dar în comerțul cu amănuntul se vor accentua scumpirile. Scade starea de spirit a antreprenorilor, care anticipează presiuni în ceea ce privește creșterile salariale, precum și o diminuare a profitului. Mediul de afaceri prevede un viitor nesigur și va lua decizii în consecință: se va renunța la a mai face multe angajări și se va replia cu producția.
Tendința va fi conservarea marjelor de profit. Mediul de afaceri privește nu doar la businessul propriu, ci la ceea tot ceea ce se întâmplă în economie, în ansamblul ei. Este atent la mediul politic, demografic, social sau în domeniul tehnologiilor noi. E nevoie ca managerii să înțeleagă cum se schimbă mediul în care ei își fac profiturile și ce impact au deciziile Guvernului asupra afacerii lor.
Atitudinile, valorile și stilul nostru de viață vor influența ce, cum, unde și când cumpărăm un produs. Factorii sociali sunt totuși dificil de prezis, definit și măsurat, pentru că sunt lucruri foarte subiective, care se schimbă pe măsură ce oamenii trec prin diferite etape ale vieții.
Managerii controlează doar mediul intern al afacerilor, decid zilnic consumabilele pe care le cumpără și aleg ce oameni angajează sau concediază. Aceștia stabilesc ce produse să fabrice și mai ales cui, cum și unde să le vândă. Deci dacă managerii vor percepe viitorul ca fiind nesigur pentru business, aceștia vor lua decizii în consecință: vor renunța la a face multe angajări, se vor replia cu producția, iar a tendința va fi să-și conserve marjele de profit.
Prognoza economică a Comisiei Europene a revizuit previziunile de creștere pentru UE și pentru zona euro. Impulsul este încetinit pe fondul ratelor ridicate ale inflației. Chiar și în această situație, prognoza sugerează o scădere a inflației în următoarele luni, pe fondul scăderii prețurilor la energie și unei piețe a muncii robuste.
Economia europeană va mai crește cu doar 0,8%, față de 1%. conform Comisiei Europene. În România, economiștii locali preconizează o creștere de 1,8-2% pentru acest an. Prognoza europeană situează inflația la 5,6% pentru acest an și 2,9% în 2024. În ceea ce privește România, inflația va coborî la finalul anului la 7,5% (conform eestimarii BNR), iar după acest moment pachetul de măsuri fiscale o va re-inflama în primele luni din 2024 la circa 8-8,2%.
Situația din mediul de afaceri s-a conturat deja pentru următorul an: în construcții numărul angajaților va scădea, pe cănd în industrie se va păstra același număr de angajați. În comerț se vor face angajări, iar în sectorul serviciilor se va lucra cu aceleași efective. Din păcate, prețurile vor crește în toate domeniile.
La produsele industriale și în construcții creșterea va fi moderată, dar în comerțul cu amănuntul se vor accentua scumpirile. Scade starea de spirit a antreprenorilor, care anticipează presiuni în ceea ce privește creșterile salariale, precum și o diminuare a profitului. Mediul de afaceri prevede un viitor nesigur și va lua decizii în consecință: se va renunța la a mai face multe angajări și se va replia cu producția.
Tendința va fi conservarea marjelor de profit. Mediul de afaceri privește nu doar la businessul propriu, ci la ceea tot ceea ce se întâmplă în economie, în ansamblul ei. Este atent la mediul politic, demografic, social sau în domeniul tehnologiilor noi. E nevoie ca managerii să înțeleagă cum se schimbă mediul în care ei își fac profiturile și ce impact au deciziile Guvernului asupra afacerii lor.
Atitudinile, valorile și stilul nostru de viață vor influența ce, cum, unde și când cumpărăm un produs. Factorii sociali sunt totuși dificil de prezis, definit și măsurat, pentru că sunt lucruri foarte subiective, care se schimbă pe măsură ce oamenii trec prin diferite etape ale vieții.
Managerii controlează doar mediul intern al afacerilor, decid zilnic consumabilele pe care le cumpără și aleg ce oameni angajează sau concediază. Aceștia stabilesc ce produse să fabrice și mai ales cui, cum și unde să le vândă. Deci dacă managerii vor percepe viitorul ca fiind nesigur pentru business, aceștia vor lua decizii în consecință: vor renunța la a face multe angajări, se vor replia cu producția, iar a tendința va fi să-și conserve marjele de profit.
Prognoza economică a Comisiei Europene a revizuit previziunile de creștere pentru UE și pentru zona euro. Impulsul este încetinit pe fondul ratelor ridicate ale inflației. Chiar și în această situație, prognoza sugerează o scădere a inflației în următoarele luni, pe fondul scăderii prețurilor la energie și unei piețe a muncii robuste.
Economia europeană va mai crește cu doar 0,8%, față de 1%. conform Comisiei Europene. În România, economiștii locali preconizează o creștere de 1,8-2% pentru acest an. Prognoza europeană situează inflația la 5,6% pentru acest an și 2,9% în 2024. În ceea ce privește România, inflația va coborî la finalul anului la 7,5% (conform eestimarii BNR), iar după acest moment pachetul de măsuri fiscale o va re-inflama în primele luni din 2024 la circa 8-8,2%.
Share this post
manageri
angajati
inflatie
preturi