Dana Bracan

Editor

miercuri, 25 iunie 2025

mese mai rare in oras

Potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Național de Statistică, afacerile din sectorul Horeca au scăzut cu peste 8%. Inflația, chiriile mai mari și anul complicat din punct de vedere economic îi face pe români să fie mai prudenți cu finanțele personale. O familie medie, în România,cheltuie anual circa 830 de euro pentru mâncatul în oraș, aceasta însemnând peste 6 miliarde de euro/an cheltuite cu ieșitul la masă în oraș, pentru cele 7,7 milioane de familii din țară.

FOTO: Adevarul

Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.


Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.


În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.

Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.


Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.


În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.

Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.


Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.


În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.

Share this post

mâncare

restaurante

români

Horeca

Descopera JOB TV

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

JOB TV este mai mult decat iti poti imagina. JOB TV este televiziunea ce iti ofera servicii si materiale premium pentru cariera ta!

Descarcă aplicația

GIVE ME JOB

Aplicatia GIVE ME JOB te ajuta sa gasesti instantaneu joburi in zona ta. Uita de procesul obositor de angajare, noi ne ocupam de toata birocratia. Datoria ta este sa fii platit pentru serviciile prestate.

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Mii de joburi in zona ta

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Te angajezi in doar cateva minute

Plata instant

Plata instant

Plata instant

Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Poza aplicatia GIVE ME JOB
Tombola Romanilor
Tombola Romanilor

Înscrie-te acum LA Tombola RomÂnilor și câștigă!

Nu ratați această oportunitate fantastică de a vă îndeplini toate visele! Aboneaza-te acum și poți fi unul dintre norocoșii câștigători astăzi!

Cumpără bilet acum

Cine suntem?

De ce facem asta?

Cine suntem?

De ce facem asta?

Afla toate motivele ce ne-au determinat sa cream JOB TV. Citeste povestea unor antreprenori de success.

DescoperĂ

Citeste mai mult

Echipa JOB TV
Echipa JOB TV
Echipa JOB TV

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru și fii la curent cu ultimele noutăți.

Noi nu iti vom umple casuta postala cu informații inutile! Aboneaza-te acum la newsletter-ul nostru si vezi in ce directie merge piata fortei de munca din Romania si UE.