
Dana Bracan
Editor
miercuri, 25 iunie 2025
mese mai rare in oras
Potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Național de Statistică, afacerile din sectorul Horeca au scăzut cu peste 8%. Inflația, chiriile mai mari și anul complicat din punct de vedere economic îi face pe români să fie mai prudenți cu finanțele personale. O familie medie, în România,cheltuie anual circa 830 de euro pentru mâncatul în oraș, aceasta însemnând peste 6 miliarde de euro/an cheltuite cu ieșitul la masă în oraș, pentru cele 7,7 milioane de familii din țară.



FOTO: Adevarul
Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.
Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.
În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.
Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.
Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.
În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.
Din ianuarie până în aprilie 2025, activitatea de servicii de piaţă prestate populaţiei a înregistrat o cifră de afaceri cu 1,2% mai mică comparativ cu aceeși perioadă, cu un an în urmă. Toate acestea datorită scăderii cifrei de afaceri la: activitǎţile agenţiilor turistice şi tur-operatorilor (-15,3%);, activităţile de jocuri de noroc şi alte activităţi recreative (-10,0%),conform comunicatului Institutului Național de Statistică.
Serviciile de coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare (+22,0%), activităţile de spălare şi curăţare (uscată) a articolelor textile şi a produselor din blană (+7,7%), activităţile hotelurilor şi restaurantelor (+0,9%) au înregistrat creșteri. Activitățile hoteliere, cele de înfrumusețare și spălătoriile de haine au făcut ca reculul din serviciile prestate populației să nu fie mai mare. Traficul scăzut în restaurante nu s-a înregistrat doar în România.
În Germania, între 2019 și 2024, vizitele în restaurante au scăzut cu 13%, ducând la o scădere de 17% a cifrei de afaceri totale. Creșterile de prețuri de peste 30% din 2020 au forțat consumatorii spre alternative mai ieftine: fast-food, livrare la domiciliu și mâncăruri gata preparate. 70% dintre consumatorii germani își reduc consumul de mâncare în oraș, sectorul confruntându-se cu o creștere a falimentelor și cu un declin al restaurantelor de familie.
Share this post
mâncare
restaurante
români
Horeca