Dana Barcan
Editor
joi, 7 noiembrie 2024
produse proaste vandute in tari sarace
Marile companii de alimente și băuturi de pe glob vând, de obicei, produse mai puțin sănătoase în țările sărace comparativ cu produsele puse pe piață în țările cu venituri ridicate, conform unui nou raport. Produse vândute de Pepsico, Nestle și Unilever au fost evaluate pentru indicele global publicat de Inițiativa Accesului la Nutriție (ATNI) din 2021 până în prezent. Concluzia: 30 de companii vând produse mai proaste nutrițional în țările cu venituri scăzute față de produsele vândute în țările bogate.
FOTO: El Confidencial
Această diferență de calitate a produselor a fost costatată în baza unui sistem de rating dezvoltat de ATNI, care evaluează produsele pe o scară de la 1 la 5. Produsele cu nota 5 sunt cele mai sănătoase, iar cele evaluate peste 3,5 sunt considerate opțiuni „mai” sănătoase. În țările cu venituri mici, marile multinaționale comercializau produse evaluate cu nota de 1,8, în baza acestui sistem.
În țările cu venituri mari au fost testate mai multe produse, iar nota medie a fost de 2,3. „Este o imagine foarte clară că ceea ce aceste companii vând în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai prezente, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, directorul de cercetări al ATNI. „Este un semnal de trezire pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a declarat acesta.
Produsele alimentare de slabă calitate joacă un rol din ce în ce mai mare în criza obezității. Raportul publicat de ATNI este primul în care produsele au fost evaluate defalcat pentru a distinge dacă ele sunt vândute în țări bogate sau sărace. Indicele poate oferi informații esențiale, deoarace produsele alimentare ambalate joacă un rol tot mai mare în criza obezității, care cum a devenit un fenomen global.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de persoane suferă de obezitate. Conform Băncii Mondiale, 70% dintre persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii. „Ne-am luat angajamentul de a ne crește vânzările de mâncăruri mai sănătoase nutrițional, precum și de a ghida oamenii către diete mai echilibrate”, a subliniat un purtător de cuvânt al Nestle prin email.
Acesta a spus că, dimpotrivă, compania își „fortifică” produsele pe care le vinde în țările în curs de dezvoltare tocmai pentru a închide breșa nutrițională față de statele bogate. Un purtător de cuvânt al PepsiCo nu a dorit să comenteze informațiile prezentate în raport, sabilindu-și în 2023 noi ținte de a reduce cantitatea de sodiu din chipsurile de cartofi și de a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.
Această diferență de calitate a produselor a fost costatată în baza unui sistem de rating dezvoltat de ATNI, care evaluează produsele pe o scară de la 1 la 5. Produsele cu nota 5 sunt cele mai sănătoase, iar cele evaluate peste 3,5 sunt considerate opțiuni „mai” sănătoase. În țările cu venituri mici, marile multinaționale comercializau produse evaluate cu nota de 1,8, în baza acestui sistem.
În țările cu venituri mari au fost testate mai multe produse, iar nota medie a fost de 2,3. „Este o imagine foarte clară că ceea ce aceste companii vând în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai prezente, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, directorul de cercetări al ATNI. „Este un semnal de trezire pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a declarat acesta.
Produsele alimentare de slabă calitate joacă un rol din ce în ce mai mare în criza obezității. Raportul publicat de ATNI este primul în care produsele au fost evaluate defalcat pentru a distinge dacă ele sunt vândute în țări bogate sau sărace. Indicele poate oferi informații esențiale, deoarace produsele alimentare ambalate joacă un rol tot mai mare în criza obezității, care cum a devenit un fenomen global.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de persoane suferă de obezitate. Conform Băncii Mondiale, 70% dintre persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii. „Ne-am luat angajamentul de a ne crește vânzările de mâncăruri mai sănătoase nutrițional, precum și de a ghida oamenii către diete mai echilibrate”, a subliniat un purtător de cuvânt al Nestle prin email.
Acesta a spus că, dimpotrivă, compania își „fortifică” produsele pe care le vinde în țările în curs de dezvoltare tocmai pentru a închide breșa nutrițională față de statele bogate. Un purtător de cuvânt al PepsiCo nu a dorit să comenteze informațiile prezentate în raport, sabilindu-și în 2023 noi ținte de a reduce cantitatea de sodiu din chipsurile de cartofi și de a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.
Această diferență de calitate a produselor a fost costatată în baza unui sistem de rating dezvoltat de ATNI, care evaluează produsele pe o scară de la 1 la 5. Produsele cu nota 5 sunt cele mai sănătoase, iar cele evaluate peste 3,5 sunt considerate opțiuni „mai” sănătoase. În țările cu venituri mici, marile multinaționale comercializau produse evaluate cu nota de 1,8, în baza acestui sistem.
În țările cu venituri mari au fost testate mai multe produse, iar nota medie a fost de 2,3. „Este o imagine foarte clară că ceea ce aceste companii vând în cele mai sărace țări din lume, unde sunt din ce în ce mai prezente, nu sunt produse sănătoase”, a declarat Mark Wijne, directorul de cercetări al ATNI. „Este un semnal de trezire pentru guvernele din aceste țări să fie vigilente”, a declarat acesta.
Produsele alimentare de slabă calitate joacă un rol din ce în ce mai mare în criza obezității. Raportul publicat de ATNI este primul în care produsele au fost evaluate defalcat pentru a distinge dacă ele sunt vândute în țări bogate sau sărace. Indicele poate oferi informații esențiale, deoarace produsele alimentare ambalate joacă un rol tot mai mare în criza obezității, care cum a devenit un fenomen global.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de persoane suferă de obezitate. Conform Băncii Mondiale, 70% dintre persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii. „Ne-am luat angajamentul de a ne crește vânzările de mâncăruri mai sănătoase nutrițional, precum și de a ghida oamenii către diete mai echilibrate”, a subliniat un purtător de cuvânt al Nestle prin email.
Acesta a spus că, dimpotrivă, compania își „fortifică” produsele pe care le vinde în țările în curs de dezvoltare tocmai pentru a închide breșa nutrițională față de statele bogate. Un purtător de cuvânt al PepsiCo nu a dorit să comenteze informațiile prezentate în raport, sabilindu-și în 2023 noi ținte de a reduce cantitatea de sodiu din chipsurile de cartofi și de a adăuga ingrediente precum cereale integrale în produsele sale alimentare.
Share this post
companii
venituri
produse
calitate