Dana Barcan
Editor
joi, 16 mai 2024
stb schimba orasul masinilor
Trecerea de la un oraș al mașinilor, la un oraș al oamenilor se poate face doar cu investiții importante în transportul în comun. Benzile unice pentru transportul în comun este una dintre măsurile deja luate la nivelul Capitalei pentru decongestionarea traficului. Măsura este criticată dur de unii șoferi, care se aventurează des pe aceste benzi cu mașinile personale, anulând astfel utilitatea lor.
FOTO: Alamy
Parte din planulSTB este cumpărarea a 250 de tramvaie noi, panouri digitale pentru 1.000 de stații STB din București și mai multe benzi unice, destinate autobuzelor. „Crearea de benzi dedicate transportului în comun va continua și avem în vedere inclusiv partea de centru a orașului. Încă sunt în analiză mai multe porțiuni din București pentru a avea benzi dedicate sau culoare pentru tramvaie sau culoarea și pentru tramvaie și autobuze”, declară Dan Rusu, manager de Proiecte TPBI.
STB anunța, la finalul 2023, introducerea de benzi unice pentru autobuze și troleibuze printr-un program de optimizare a rutelor de transport public. Atunci societatea preciza că existau 23 de kilometri de benzi unice, iar noile trasee unice introduse pentru STB au fost: Calea Dorobanţi, între Piaţa Dorobanţi şi Şoseaua Ştefan cel Mare, sens către Şoseaua Ştefan cel Mare şi B-dul Dacia, între Strada Viitorului şi Calea Moşilor, pe sensul către Calea Moşilor.
Pe noile trasee, timpul de deplasare s-a redus semnificativ. Astfel, pe tronsonul Piaţa Floreasca - Spital Floreasca timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de valori cuprinse între 16 şi 28 de minute. Pe tronsonul Piaţa Dorobanţi - Perla timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de 14 - 24 de minute, iar pe tronsonul Perla - Piaţa Dorobanţi - Radu Beller timpul de deplasare a ajuns la 4-6 minute, faţă de 14 - 24 minute.
Panourile digitale de informare a călătorilor sunt un element banal de infrastructură al transportului în comun, inclusiv în alte orașe din România, dar acestea lipsesc în majoritatea stațiilor din Capitală. Călătorii au nevoie să știe în cât timp vin mijloacele transport în comun, fiind nevoiți să apeleze la aplicații pentru Info STB sau Google Maps. Dan Rusu precizează că sunt deja aprobate 1.000 de panouri digitale prin PNRR - Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Finanțarea a fost obținută, studiul de fezabilitate este deja în lucru. În 2025, cel târziu 2026, va trebui să fie realizate, fiind prin PNRR. Noi suntem în termen, le-am putea avea instalate chiar mai devreme de 2026”, precizează Dan Rusu. Primele 20 de autobuze electrice dintr-un total de 100 cumpărate de primărie pentru STB au intrat pe traseu la finalul anului trecut, pe liniile 330 și 335. Dan Rusu precizează că, la început, o parte dintre șoferi și mecanici au fost reticenți referitor la autobuzele electrice.
S-au răspândit și zvonuri cum că mașinile electrice nu ar fi bune. „Când au început perioada de instruire și-au dat seama că situația este total opusă și că sunt destul de multe avantaje. Nu sunt la fel de zgomotoase, nu sunt la fel de multe vibrații, au venit cu scaune cu masaj pentru șoferi. Producătorul a oferit de la el această opțiune în cadrul vehiculelor, nu am pus-o noi în caietul de sarcini(...)
Singurul dezavantaj este legat de respectarea programului, pentru că poate diferi consumul de energie a vehicului în funcție de anotimp. Iarna, când clima este pornită, s-ar putea să nu ai autonomiba stabilită”, precizează Dan Rusu. Alte investiții la nivelul transportului în comun din București sunt legate de modernizarea liniilor de tramvai, 50 de kilometri, dar achiziționarea a încă 250 de tramvaie noi.
Parte din planulSTB este cumpărarea a 250 de tramvaie noi, panouri digitale pentru 1.000 de stații STB din București și mai multe benzi unice, destinate autobuzelor. „Crearea de benzi dedicate transportului în comun va continua și avem în vedere inclusiv partea de centru a orașului. Încă sunt în analiză mai multe porțiuni din București pentru a avea benzi dedicate sau culoare pentru tramvaie sau culoarea și pentru tramvaie și autobuze”, declară Dan Rusu, manager de Proiecte TPBI.
STB anunța, la finalul 2023, introducerea de benzi unice pentru autobuze și troleibuze printr-un program de optimizare a rutelor de transport public. Atunci societatea preciza că existau 23 de kilometri de benzi unice, iar noile trasee unice introduse pentru STB au fost: Calea Dorobanţi, între Piaţa Dorobanţi şi Şoseaua Ştefan cel Mare, sens către Şoseaua Ştefan cel Mare şi B-dul Dacia, între Strada Viitorului şi Calea Moşilor, pe sensul către Calea Moşilor.
Pe noile trasee, timpul de deplasare s-a redus semnificativ. Astfel, pe tronsonul Piaţa Floreasca - Spital Floreasca timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de valori cuprinse între 16 şi 28 de minute. Pe tronsonul Piaţa Dorobanţi - Perla timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de 14 - 24 de minute, iar pe tronsonul Perla - Piaţa Dorobanţi - Radu Beller timpul de deplasare a ajuns la 4-6 minute, faţă de 14 - 24 minute.
Panourile digitale de informare a călătorilor sunt un element banal de infrastructură al transportului în comun, inclusiv în alte orașe din România, dar acestea lipsesc în majoritatea stațiilor din Capitală. Călătorii au nevoie să știe în cât timp vin mijloacele transport în comun, fiind nevoiți să apeleze la aplicații pentru Info STB sau Google Maps. Dan Rusu precizează că sunt deja aprobate 1.000 de panouri digitale prin PNRR - Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Finanțarea a fost obținută, studiul de fezabilitate este deja în lucru. În 2025, cel târziu 2026, va trebui să fie realizate, fiind prin PNRR. Noi suntem în termen, le-am putea avea instalate chiar mai devreme de 2026”, precizează Dan Rusu. Primele 20 de autobuze electrice dintr-un total de 100 cumpărate de primărie pentru STB au intrat pe traseu la finalul anului trecut, pe liniile 330 și 335. Dan Rusu precizează că, la început, o parte dintre șoferi și mecanici au fost reticenți referitor la autobuzele electrice.
S-au răspândit și zvonuri cum că mașinile electrice nu ar fi bune. „Când au început perioada de instruire și-au dat seama că situația este total opusă și că sunt destul de multe avantaje. Nu sunt la fel de zgomotoase, nu sunt la fel de multe vibrații, au venit cu scaune cu masaj pentru șoferi. Producătorul a oferit de la el această opțiune în cadrul vehiculelor, nu am pus-o noi în caietul de sarcini(...)
Singurul dezavantaj este legat de respectarea programului, pentru că poate diferi consumul de energie a vehicului în funcție de anotimp. Iarna, când clima este pornită, s-ar putea să nu ai autonomiba stabilită”, precizează Dan Rusu. Alte investiții la nivelul transportului în comun din București sunt legate de modernizarea liniilor de tramvai, 50 de kilometri, dar achiziționarea a încă 250 de tramvaie noi.
Parte din planulSTB este cumpărarea a 250 de tramvaie noi, panouri digitale pentru 1.000 de stații STB din București și mai multe benzi unice, destinate autobuzelor. „Crearea de benzi dedicate transportului în comun va continua și avem în vedere inclusiv partea de centru a orașului. Încă sunt în analiză mai multe porțiuni din București pentru a avea benzi dedicate sau culoare pentru tramvaie sau culoarea și pentru tramvaie și autobuze”, declară Dan Rusu, manager de Proiecte TPBI.
STB anunța, la finalul 2023, introducerea de benzi unice pentru autobuze și troleibuze printr-un program de optimizare a rutelor de transport public. Atunci societatea preciza că existau 23 de kilometri de benzi unice, iar noile trasee unice introduse pentru STB au fost: Calea Dorobanţi, între Piaţa Dorobanţi şi Şoseaua Ştefan cel Mare, sens către Şoseaua Ştefan cel Mare şi B-dul Dacia, între Strada Viitorului şi Calea Moşilor, pe sensul către Calea Moşilor.
Pe noile trasee, timpul de deplasare s-a redus semnificativ. Astfel, pe tronsonul Piaţa Floreasca - Spital Floreasca timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de valori cuprinse între 16 şi 28 de minute. Pe tronsonul Piaţa Dorobanţi - Perla timpul de deplasare a ajuns la 4 minute, faţă de 14 - 24 de minute, iar pe tronsonul Perla - Piaţa Dorobanţi - Radu Beller timpul de deplasare a ajuns la 4-6 minute, faţă de 14 - 24 minute.
Panourile digitale de informare a călătorilor sunt un element banal de infrastructură al transportului în comun, inclusiv în alte orașe din România, dar acestea lipsesc în majoritatea stațiilor din Capitală. Călătorii au nevoie să știe în cât timp vin mijloacele transport în comun, fiind nevoiți să apeleze la aplicații pentru Info STB sau Google Maps. Dan Rusu precizează că sunt deja aprobate 1.000 de panouri digitale prin PNRR - Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Finanțarea a fost obținută, studiul de fezabilitate este deja în lucru. În 2025, cel târziu 2026, va trebui să fie realizate, fiind prin PNRR. Noi suntem în termen, le-am putea avea instalate chiar mai devreme de 2026”, precizează Dan Rusu. Primele 20 de autobuze electrice dintr-un total de 100 cumpărate de primărie pentru STB au intrat pe traseu la finalul anului trecut, pe liniile 330 și 335. Dan Rusu precizează că, la început, o parte dintre șoferi și mecanici au fost reticenți referitor la autobuzele electrice.
S-au răspândit și zvonuri cum că mașinile electrice nu ar fi bune. „Când au început perioada de instruire și-au dat seama că situația este total opusă și că sunt destul de multe avantaje. Nu sunt la fel de zgomotoase, nu sunt la fel de multe vibrații, au venit cu scaune cu masaj pentru șoferi. Producătorul a oferit de la el această opțiune în cadrul vehiculelor, nu am pus-o noi în caietul de sarcini(...)
Singurul dezavantaj este legat de respectarea programului, pentru că poate diferi consumul de energie a vehicului în funcție de anotimp. Iarna, când clima este pornită, s-ar putea să nu ai autonomiba stabilită”, precizează Dan Rusu. Alte investiții la nivelul transportului în comun din București sunt legate de modernizarea liniilor de tramvai, 50 de kilometri, dar achiziționarea a încă 250 de tramvaie noi.
Share this post
STB
transport
benzi unice
panouri digitale