Dana Barcan
Editor
vineri, 26 ianuarie 2024
surse de finantare pentru o afacere noua
Lansarea unei noi afaceri vine cu o provocare financiară semnificativă. În deschiderea unui business, antreprenorii se bazează pe mai multe opțiuni de finanțare pentru a-și susține viziunea. Există metode tradiționale, cum ar fi creditele bancare și investitorii informali, dar și abordări mai contemporane, ca finanțarea colectivă și acceleratoarele de business. Oricare sursă de acest gen aduce cu sine avantaje.
FOTO: Contabilul.ro
Iată care sunt trei dintre cele mai apreciate metode de finanțare pe care le puteți folosi pentru a obține capitalul necesar demarării unei noi afaceri:
1. Crowdfundingul. Aceasta a devenit o sursă importantă de finanțare pentru mulți întreprinzători, iar reușita depinde în mare măsură de abilitățile de promovare, comunicare și gestionare a proiectelor. Este o metodă modernă de finanțare colectivă, pentru un antreprenor care poate obține fondurile necesare pentru proiecte, inițiative sau idei, printr-o platformă online sau al altor mijloace de comunicare.
Este exclusă finanțarea tradițională, cum ar fi creditele bancare sau investitorii cu capital de risc, iar creatorii de proiecte sau întreprinzătorii pot să-și prezinte ideile și să strângă fondurile necesare de la persoane, cunoscute sau necunoscute, care vor să devină investitori sau susținători ai proiectului.
Crowdfundingul se aplică pentru o gamă largă de proiecte, ca dezvoltarea de produse și servicii, filmele independente, cărțile, evenimentele caritabile, startup-urile, campaniile politice, tratamentele medicale etc. Metoda se bazează pe construirea unei comunități și implicarea susținătorilor în campania de inființare a firmei. Social media și e-mailurile devin instrumente prin care se ajunge la public și se menține susținerea pe parcursul campaniei.
2. Factoringul. Această formă de finanțare a startup-urilor este o strategie financiară pe care companiile noi o pot utiliza pentru obținerea de lichidități rapide și pentru accelerarea creșterii. Mtoda se bazează pe vânzarea creanțelor viitoare ale unei companii către o terță parte, în schimbul unor sume de bani disponibile imediat.
Se preia responsabilitatea de a colecta creanțele, ceea ce elimină riscul ca startup-ul să nu încaseze plățile de la clienți. Astfel se poate îmbunătăți fluxul de numerar și permite companiei să se concentreze mai mult pe dezvoltare și vânzări. În multe cazuri, factorul evaluează calitatea creditului clienților startup-ului în loc de creditul propriu al companiei.
Acest lucru poate fi benefic pentru startup-uri care au clienți cu reputații solide, dar care nu au un istoric de creditare extins. Factoringul nu implică obținerea de împrumuturi, neacumulându-se datorii suplimentare în bilanțul companiei. Metoda este o formă de finanțare a capitalului de lucru, deoarece se bazează pe venituri viitoare.
3. Microfinanțarea se referă la furnizarea de servicii financiare, inclusiv împrumuturi mici, economii și asigurări, pentru cei care au dificultăți de accesare a sistemului financiar tradițional. Metoda se concentrează pe indivizi sau întreprinderi cu venituri mici sau moderate, care au nevoie de acces la capital pentru a-și dezvolta activitățile economice.
Microfinanțarea se bazează pe creditare responsabilă și dezvoltare economică sustenabilă. Se analizează capacității de rambursare a beneficiarului și se acordă sprijin în dezvoltarea competențelor antreprenoriale. Nu este necesară o garanție sau istoric de credit extins pentru un împrumut. Startup-urile pot utiliza împrumuturile pentru achiziționarea de echipamente și materiale, pentru finanțarea activităților curente și mărirea capacității de producție. Astfel, se poate extinde afacerea, se creează locuri de muncă și se stimulează economia locală.
În afaceri, cheia succesului este dedicarea, perseverența și abilitatea de a învăța din greșeli. Resursele potrivite și o viziune clară, pot transforma o idee într-o afacere de succes. Putem accesa orice sursă de finanțare, cu condiția să păstrăm pasiunea și să continuăm să ne dezvoltăm abilitățile de antreprenor pentru a ne atinge visul.
Iată care sunt trei dintre cele mai apreciate metode de finanțare pe care le puteți folosi pentru a obține capitalul necesar demarării unei noi afaceri:
1. Crowdfundingul. Aceasta a devenit o sursă importantă de finanțare pentru mulți întreprinzători, iar reușita depinde în mare măsură de abilitățile de promovare, comunicare și gestionare a proiectelor. Este o metodă modernă de finanțare colectivă, pentru un antreprenor care poate obține fondurile necesare pentru proiecte, inițiative sau idei, printr-o platformă online sau al altor mijloace de comunicare.
Este exclusă finanțarea tradițională, cum ar fi creditele bancare sau investitorii cu capital de risc, iar creatorii de proiecte sau întreprinzătorii pot să-și prezinte ideile și să strângă fondurile necesare de la persoane, cunoscute sau necunoscute, care vor să devină investitori sau susținători ai proiectului.
Crowdfundingul se aplică pentru o gamă largă de proiecte, ca dezvoltarea de produse și servicii, filmele independente, cărțile, evenimentele caritabile, startup-urile, campaniile politice, tratamentele medicale etc. Metoda se bazează pe construirea unei comunități și implicarea susținătorilor în campania de inființare a firmei. Social media și e-mailurile devin instrumente prin care se ajunge la public și se menține susținerea pe parcursul campaniei.
2. Factoringul. Această formă de finanțare a startup-urilor este o strategie financiară pe care companiile noi o pot utiliza pentru obținerea de lichidități rapide și pentru accelerarea creșterii. Mtoda se bazează pe vânzarea creanțelor viitoare ale unei companii către o terță parte, în schimbul unor sume de bani disponibile imediat.
Se preia responsabilitatea de a colecta creanțele, ceea ce elimină riscul ca startup-ul să nu încaseze plățile de la clienți. Astfel se poate îmbunătăți fluxul de numerar și permite companiei să se concentreze mai mult pe dezvoltare și vânzări. În multe cazuri, factorul evaluează calitatea creditului clienților startup-ului în loc de creditul propriu al companiei.
Acest lucru poate fi benefic pentru startup-uri care au clienți cu reputații solide, dar care nu au un istoric de creditare extins. Factoringul nu implică obținerea de împrumuturi, neacumulându-se datorii suplimentare în bilanțul companiei. Metoda este o formă de finanțare a capitalului de lucru, deoarece se bazează pe venituri viitoare.
3. Microfinanțarea se referă la furnizarea de servicii financiare, inclusiv împrumuturi mici, economii și asigurări, pentru cei care au dificultăți de accesare a sistemului financiar tradițional. Metoda se concentrează pe indivizi sau întreprinderi cu venituri mici sau moderate, care au nevoie de acces la capital pentru a-și dezvolta activitățile economice.
Microfinanțarea se bazează pe creditare responsabilă și dezvoltare economică sustenabilă. Se analizează capacității de rambursare a beneficiarului și se acordă sprijin în dezvoltarea competențelor antreprenoriale. Nu este necesară o garanție sau istoric de credit extins pentru un împrumut. Startup-urile pot utiliza împrumuturile pentru achiziționarea de echipamente și materiale, pentru finanțarea activităților curente și mărirea capacității de producție. Astfel, se poate extinde afacerea, se creează locuri de muncă și se stimulează economia locală.
În afaceri, cheia succesului este dedicarea, perseverența și abilitatea de a învăța din greșeli. Resursele potrivite și o viziune clară, pot transforma o idee într-o afacere de succes. Putem accesa orice sursă de finanțare, cu condiția să păstrăm pasiunea și să continuăm să ne dezvoltăm abilitățile de antreprenor pentru a ne atinge visul.
Iată care sunt trei dintre cele mai apreciate metode de finanțare pe care le puteți folosi pentru a obține capitalul necesar demarării unei noi afaceri:
1. Crowdfundingul. Aceasta a devenit o sursă importantă de finanțare pentru mulți întreprinzători, iar reușita depinde în mare măsură de abilitățile de promovare, comunicare și gestionare a proiectelor. Este o metodă modernă de finanțare colectivă, pentru un antreprenor care poate obține fondurile necesare pentru proiecte, inițiative sau idei, printr-o platformă online sau al altor mijloace de comunicare.
Este exclusă finanțarea tradițională, cum ar fi creditele bancare sau investitorii cu capital de risc, iar creatorii de proiecte sau întreprinzătorii pot să-și prezinte ideile și să strângă fondurile necesare de la persoane, cunoscute sau necunoscute, care vor să devină investitori sau susținători ai proiectului.
Crowdfundingul se aplică pentru o gamă largă de proiecte, ca dezvoltarea de produse și servicii, filmele independente, cărțile, evenimentele caritabile, startup-urile, campaniile politice, tratamentele medicale etc. Metoda se bazează pe construirea unei comunități și implicarea susținătorilor în campania de inființare a firmei. Social media și e-mailurile devin instrumente prin care se ajunge la public și se menține susținerea pe parcursul campaniei.
2. Factoringul. Această formă de finanțare a startup-urilor este o strategie financiară pe care companiile noi o pot utiliza pentru obținerea de lichidități rapide și pentru accelerarea creșterii. Mtoda se bazează pe vânzarea creanțelor viitoare ale unei companii către o terță parte, în schimbul unor sume de bani disponibile imediat.
Se preia responsabilitatea de a colecta creanțele, ceea ce elimină riscul ca startup-ul să nu încaseze plățile de la clienți. Astfel se poate îmbunătăți fluxul de numerar și permite companiei să se concentreze mai mult pe dezvoltare și vânzări. În multe cazuri, factorul evaluează calitatea creditului clienților startup-ului în loc de creditul propriu al companiei.
Acest lucru poate fi benefic pentru startup-uri care au clienți cu reputații solide, dar care nu au un istoric de creditare extins. Factoringul nu implică obținerea de împrumuturi, neacumulându-se datorii suplimentare în bilanțul companiei. Metoda este o formă de finanțare a capitalului de lucru, deoarece se bazează pe venituri viitoare.
3. Microfinanțarea se referă la furnizarea de servicii financiare, inclusiv împrumuturi mici, economii și asigurări, pentru cei care au dificultăți de accesare a sistemului financiar tradițional. Metoda se concentrează pe indivizi sau întreprinderi cu venituri mici sau moderate, care au nevoie de acces la capital pentru a-și dezvolta activitățile economice.
Microfinanțarea se bazează pe creditare responsabilă și dezvoltare economică sustenabilă. Se analizează capacității de rambursare a beneficiarului și se acordă sprijin în dezvoltarea competențelor antreprenoriale. Nu este necesară o garanție sau istoric de credit extins pentru un împrumut. Startup-urile pot utiliza împrumuturile pentru achiziționarea de echipamente și materiale, pentru finanțarea activităților curente și mărirea capacității de producție. Astfel, se poate extinde afacerea, se creează locuri de muncă și se stimulează economia locală.
În afaceri, cheia succesului este dedicarea, perseverența și abilitatea de a învăța din greșeli. Resursele potrivite și o viziune clară, pot transforma o idee într-o afacere de succes. Putem accesa orice sursă de finanțare, cu condiția să păstrăm pasiunea și să continuăm să ne dezvoltăm abilitățile de antreprenor pentru a ne atinge visul.
Share this post
surse finanțare
afacere
antreprenori
succes